@Albu: Röszkei vonal kapcsán fórumbeszélgetésben előkerült a vonaton menet közben történő ellenőrzés lehetősége, ha minden igaz, ez Schengeni határ lévén nem csak a határos országokon múlik. Románia remélhetőleg csatlakozik a Schengeni övezethez, de a horvátországi példa mutatja, hogy ez sem mindig elég. Szerbia már problémásabb.
Daruvár és Szilács állomásokon üzemelnek még a Banovits-féle gúlás védőjelzők? A nagycenkiből kiszerelték pár éve a súlymotort (kíváncsi vagyok, vajon a tulajdonos Közlekedési Múzeumnak szóltak-e róla, de legalább a hazalopott kezelőberendezés visszakerült : )
Még a Szerbiának nevezett területeken tudok két állomáson háromról, az egyik le van döntve, de ugye ott most minden vasat államilag lerombolnak az új urak.
„ahol a továbbutazásra közel egy órát kell várni - ez minket most nem zavart, mert így kicsit szét tudtunk nézni az állomáson, de személyforgalomban versenyképtelen” – ömlenek a milliárdok a biharkeresztesi projektbe, hogy nyerjenek pár percet, de az senkit nem zavar, hogy a migrációra hivatkozva egy órát hozzáadtak kilépőben is (!) a vonat menettartamához, az ötvenedik percig a jardok se kerülnek elő, vagy a peronon cigiznek. Véletlenül sem lenne útlevél ellenőrzés menetközben, áh, pedig arra még az átkosban is képes volt a tíz éve megszűnt határőrség. Mindez azért, mert nincs EU konform őrszoba.
Érdekes, hogy már a DM-es saját márkás film kazijában is Fuji van. Nem is olyan régen még a Kodakkal volt szerződésük.
A mozdonyos kép szerintem kimondottan jó lett.
Hozzászólnék Szombathelyiként: Hanság-Nagyerdő azért lett állomás, hogy az akkor még nagy Csehszlovák-Jugoszláv tranzitot tudjon kereszteni. De a két vágányhoz képest kissé nagynak érzem az állomást, mert utas régen sem volt sok, a vonal meg a korszerűsítéskor D55-öt kapott, így személyzet sem nagyon kellett. De már a 90-es években távkezelésű volt, Bősárkányból kezelték, ha jól tudom. (Vagy Jánossomorjáról?)
Mosonzsolnok meg amiatt lett villamosítva, mert az említett nagy tranzit-teherforgalom miatt a gépcserékkel nem terhelték a zsúfolt Hegyeshalmot.
A felvidéki alakjelzők nem nagyon hasonlóak a magyarhoz hanem teljesen megegyeznek a mieinkkel, csak más a festésük és felvidéken nem kaptak fényvisszaverő lemezt, maradtak eredeti rácsosak.
Üdv Mindenkinek!Én Zajtában lakom,azon az állomáson voltam Forg.szol.tevő.Ez a kis állomás,valamikor nagyon szép,virágokkal teli nagyon szépen karban tartott végállomás volt.Nagy volt a teherforgalma.Volt olyan időszak,hogy 350-400 (nem tévedés)havi kocsi forgalom volt.Nem tudtam,tudtuk az első vágányra, rakodó helyre állítani a vagonokat.Az volt az igazi vasút!Ez már csak annak a meg tűrt változata!De legalább vissza adták azt,amit 1 évre bezártak.Azt látni kellet volna,mikor dec.12-én az első vonat vissza indult B.Pestre.Azok a gyerekek,akik azon utaztak,mondták!Nem baj,hogy nem fűt minden kocsi,a lényeg,itt vagyunk,és ez már a mienk!
Siófok helyett egy ideje Vácon élek, és a töri szakot is már régen elvégeztem. De vasúti kalandjaim folytatódnak! Útra fel!
Keresés
Friss topikok
fizolt:
@Albu: Daruvár tudtommal üzemel, Szirács tudtommal megvan, de nincs személyzet, nem kezelik.
Sze... (2023.05.14. 12:45)Ismerkedés a horvát vasúttal
siófoki35:
Állítólag a Fortepan és a Portraitpan emulzió nem különbözik, csak az antihalo réteg matt. (2014.07.27. 22:26)Négyzetesen a világ
delejezoe:
Te lehetsz az egyetlen, aki egy gép ismertetőjénél kihagyja az objektív gyújtótávolságát. :) (2014.07.15. 21:18)SMENA-8M, a retró fényképező
nevetnijo:
Szerintem is nagyon jó kezdeményezés. Ha csak tehetem elmegyek, és én is fotózgatok. (2013.04.30. 15:41)Budapest100
fizolt 2023.05.14. 12:45:02
Szerbiában melyik az a két állomás? Jó lenne amennyit csak lehet, megmenteni ezekből a jelzőkből.
Bejegyzés: Ismerkedés a horvát vasúttal
fizolt 2023.05.14. 12:41:57
Bejegyzés: Ismerkedés a horvát vasúttal
Albu 2023.05.14. 09:02:55
Még a Szerbiának nevezett területeken tudok két állomáson háromról, az egyik le van döntve, de ugye ott most minden vasat államilag lerombolnak az új urak.
Bejegyzés: Ismerkedés a horvát vasúttal
Albu 2023.05.14. 08:57:33
Bejegyzés: Ismerkedés a horvát vasúttal
JasonX2 2018.03.30. 07:29:28
Bejegyzés: Kétnapos keleti elveszővágány-túra (Fedőnév: Ojjektum túra)
siófoki35 2014.07.27. 22:26:26
Bejegyzés: Négyzetesen a világ
-Minarik- 2014.07.27. 07:55:23
Bejegyzés: Négyzetesen a világ
delejezoe 2014.07.15. 21:18:48
Bejegyzés: SMENA-8M, a retró fényképező
siófoki35 2014.06.23. 17:44:48
Bejegyzés: SMENA-8M, a retró fényképező
SZEGECS · http://szegecs.de 2014.06.21. 18:21:56
A mozdonyos kép szerintem kimondottan jó lett.
Bejegyzés: SMENA-8M, a retró fényképező
nevetnijo 2013.04.30. 15:41:16
Bejegyzés: Budapest100
siófoki35 2012.08.15. 23:32:49
Bejegyzés: Négy nap a Kisalföldön
kopaszsop 2012.08.15. 06:47:50
Bejegyzés: Négy nap a Kisalföldön
v2peti 2012.08.15. 01:51:58
Mosonzsolnok meg amiatt lett villamosítva, mert az említett nagy tranzit-teherforgalom miatt a gépcserékkel nem terhelték a zsúfolt Hegyeshalmot.
Bejegyzés: Négy nap a Kisalföldön
siófoki35 2012.06.30. 13:23:25
Bejegyzés: Egynapos szlovák út 4.0
vumurt89 2012.04.27. 16:51:08
Bejegyzés: Egynapos szlovák út 4.0
VT22 2012.04.24. 23:11:55
Bejegyzés: Egynapos szlovák út 4.0
Az0r 2011.12.06. 02:46:55
Ezen a képen ráadásul egész emberi fejem van :)
Bejegyzés: Valami olyasmi, hogy GT
Az Úr íródeákja 2011.09.09. 08:18:52
Jó volt az a négy nap Fdlt-en! :)
Bejegyzés: Valami olyasmi, hogy GT
sajátom 2011.01.23. 15:56:54
Bejegyzés: Ojjektum túra-elvesző vicinálisok Keleten II.- 113, 114. vonal+Kocsord