Budapest100

DSCF3534

Érdekes kezdeményezés indult néhány éve Budapesten: az éppen százéves házakat megnyitni az érdeklődők előtt, és különleges programokkal köszönteni az öreg épületeket. Az idei rendezvény április 6-7.-re esett.

Én idén vettem először részt ezen a rendezvényen, most is csak az egyik napján.

A napot a Hungária kocsiszínnél kezdtem, mert onnan indult a nosztalgia villamos. De előtte még körülnéztem a környékbeli MÁV-os lakóházak közt is. 

Salgótarjáni út-Hungária krt sarok

A 60-as évek hangulatát árasztó döcögénnyel végigkószáltam a fél várost, majd a Szilágyi téri református templomhoz mentem. Igen érdekes, téglaburkolatú, ötszögletű épület. Az úrasztal középen van, a hívek kb. körbeülik. Utána a szemközti házba mentem, mely egy a szokásosnál kicsit szebb körfolyosós bérház.

DSCF3438

Szilágyi tér 4.

Majd irány a Török utca 10, a Gül baba türbe alatt. A ház fele összedőlt a háborúban, a másik felét kissé kibővítették, alkalmassá tették. A kertje gyönyörű, bár gondozatlan. Az udvaron jófej egyetemisták készítettek bútorokat a lakóknak. Még a padláson a régi mosókonyhába is fel lehetett menni.

Mozaik

Majd a fasori református templom következett, gyönyörű népies-szecessziós épület, tele színes ablakokkal, fém csillárokkal és minden szépséggel.

DSCF3513

Innen egy néni vitt át kocsival a Teleki térre, ahol két házat is meg lehetett nézni. Az egyik udvarán még zsibvásárt is tartottak, és a tetőre is fel lehetett menni. A másiknak különleges érdekessége, hogy három egymásból nyíló és egymástól különböző udvara van.

DSCF3534

Volt még egy helyszín ahová akartam menni, de annak elnéztem az idejét, és így nem jutottam be. De így is megérte részt venni, ajánlom nektek is a jövő évit!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://siofok35.blog.hu/api/trackback/id/tr775230517

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nevetnijo 2013.04.30. 15:41:16

Szerintem is nagyon jó kezdeményezés. Ha csak tehetem elmegyek, és én is fotózgatok.

Egy vasútmániás esete a töri szakkal

Siófok helyett egy ideje Vácon élek, és a töri szakot is már régen elvégeztem. De vasúti kalandjaim folytatódnak! Útra fel!

Friss topikok

  • fizolt: @Albu: Daruvár tudtommal üzemel, Szirács tudtommal megvan, de nincs személyzet, nem kezelik. Sze... (2023.05.14. 12:45) Ismerkedés a horvát vasúttal
  • JasonX2: nevtelenutazo.blog.hu/2014/09/22/2014_08_31_20_eves_jubileumi_2_resz_a_kaosz_szive_helyett_a_107-e... (2018.03.30. 07:29) Kétnapos keleti elveszővágány-túra (Fedőnév: Ojjektum túra)
  • siófoki35: Állítólag a Fortepan és a Portraitpan emulzió nem különbözik, csak az antihalo réteg matt. (2014.07.27. 22:26) Négyzetesen a világ
  • delejezoe: Te lehetsz az egyetlen, aki egy gép ismertetőjénél kihagyja az objektív gyújtótávolságát. :) (2014.07.15. 21:18) SMENA-8M, a retró fényképező
  • nevetnijo: Szerintem is nagyon jó kezdeményezés. Ha csak tehetem elmegyek, és én is fotózgatok. (2013.04.30. 15:41) Budapest100

Linkblog

süti beállítások módosítása