Szombathelyi, kisalföldi vonatozás

 Odafelé egy kanizsa/keszthelyi ütemes gyossal utaztam Nagykanizsáig. Némi nehézséget okozott, hogy nem volt megfelelően kitáblázva, hogy melyik rész hová megy. Így Fenyves után új helyet kellett keresnem. Beültem az "új" bicikliszállítós kocsiba, nem volt ott senki. Kanizsán késett fél órát a Pécs-Szombathely gyors, addig vettem egy jégkrémet a kisboltban, és körbeszeglásztam a kalssz állomást. Közben megjött a vonat: remot Csöri+BDbh+3 halbi. A BDbh-ba szálltam, jobb szeretem a Bhv-fílinget mint a halbit. Szép helyeken megy a 17-es vonal. Gelsén felszállt egy fura fazon, aki mindenáron szóba akart velem elegyedni, de nem engedtem. Szerencsére leszállt Zalaszentivánon. Szombathelyre érve felszálltam a 25-ös buszra, és elmentem a rokonyokhoz :)

sdc10430.JPG

Következő utam a Kisalföldre vezetett. Első vonatom a délelőtti Szentgotthárd-Sopron járat volt egy Szilivel előfogatolt kétrészes Jenbacher motorvonat képében. Nagyon kényelmes volt! Szépen felújították a vonalat, bár az épületek sajna elég jellegtelenek lettek. Nemskér-Egyházasfalun felszállt három, fizetni nem akaró egyén, őket minden balhézásuk ellenére (vagy pont amiatt) kalauzunk lepakolta a semmi közepén lévő persztegi megállóban. Nagycenken leszállva körülnéztem az állomáson. megnéztem a bontásra ítélt váltóállító központot is.

 

sdc10439.JPG

sdc10446.JPG

sdc10451.JPG

Kár érte. Aztán nekiindultam a falunak, irány a kisvasút! Épp valami banzáj volt a kisvasúti szabadtéri kiállítás területén. A légvárasktól nem zavartatva megnézegettem a mozdonyokat, majd hamarosan jött a gőzös. Megvettem a jegyem, felszálltam rá. Nagyon aranyos ez a kisvasút, csak az a baj vele, hogy rövid. Az András nevű gőzmozdony közlekedett egy paklis és három személykocsival. Fertőbozon elvileg vége volt a vágányzárnak, de mégsem akart jönni a vonatom.

sdc10470.JPG

sdc10484.JPG

Később azért csak megérkezett: V43+3 MÁV-halbi. Késésünket tovább növelte a Fertőszentmiklóson felszálló csoport, de szerencsére megvárt minket csornán a pápai bézé. Az újranyitott vonal nagyon klassz. Két állomáson is telefonál a kalauz, itt volt időm fényképeket készíteni. A legjobb persze a Rába-hidak környéke! Pápán átugrottam a celldömölki személyre, melyet M41 2143, vagyis a bordó csörgő húzott. Vináron álltunk egy csomót, addig vettem jegyet meg fotóztam. Cellben átszálltam a szombathelyi gyorsra, jó rövid volt, tele is volt. 

sdc10493.JPG

sdc10518.JPG

Harmadnap hazafelé vettem az útirányt. a Szombathely-Budapest gyors szlovén kocsikból volt kiállítva: ezek szépek, tiszták, kényelmesek. Bobán megkaptuk a zegi vonatrészt, meg néhány perc késést is persze. A vonal legszebb része az Ajka-Veszprém szakasz, itt vág át a vonat a Bakonyon. Városlőd környéke egészen varázslatos! Sárszentmihályon hosszasan vártunk a keresztre, de azért akadt Fehérváron csatlakozó vonat a késett záhonyi gyors személyében. Ez jócskán tele volt, a peronon is álltak. Ülőhelyet mégis találtam. Jól sikerült, de kissé meleg napok után szálltam le Siófokon. 

A bejegyzés trackback címe:

https://siofok35.blog.hu/api/trackback/id/tr872187115

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Egy vasútmániás esete a töri szakkal

Siófok helyett egy ideje Vácon élek, és a töri szakot is már régen elvégeztem. De vasúti kalandjaim folytatódnak! Útra fel!

Friss topikok

  • fizolt: @Albu: Daruvár tudtommal üzemel, Szirács tudtommal megvan, de nincs személyzet, nem kezelik. Sze... (2023.05.14. 12:45) Ismerkedés a horvát vasúttal
  • JasonX2: nevtelenutazo.blog.hu/2014/09/22/2014_08_31_20_eves_jubileumi_2_resz_a_kaosz_szive_helyett_a_107-e... (2018.03.30. 07:29) Kétnapos keleti elveszővágány-túra (Fedőnév: Ojjektum túra)
  • siófoki35: Állítólag a Fortepan és a Portraitpan emulzió nem különbözik, csak az antihalo réteg matt. (2014.07.27. 22:26) Négyzetesen a világ
  • delejezoe: Te lehetsz az egyetlen, aki egy gép ismertetőjénél kihagyja az objektív gyújtótávolságát. :) (2014.07.15. 21:18) SMENA-8M, a retró fényképező
  • nevetnijo: Szerintem is nagyon jó kezdeményezés. Ha csak tehetem elmegyek, és én is fotózgatok. (2013.04.30. 15:41) Budapest100

Linkblog

süti beállítások módosítása