Hazai pálya
Ikarus 415-ös különjárat Siófok környékén

Ikarus különjáratokat szervező csoportunk 2019 február 23.-i túrájának alanyául egy siófoki helyközi kivitelű Ikarus 415-öst, GHB-061-et választotta. Bár helyközi kivitelű a kocsi, évekig volt a helyi flotta oszlopos tagja, miután a két E94-est a város eladta. Így mind helyi, mind helyközi vonalakon autentikus volt a kocsi jelenléte. Mivel jól ismerem Siófok környékének látnivalóit, így én szerveztem meg a fotómegállásokat.

Azt hiszem, ilyen könnyen nem közelítettem még meg fotós túrát: kisétáltam a buszállomásra, ahol már bent állt a kiszemelt busz, szépen lemosva kívül-belül, sofőröstül, főszervezőstül. Még begyűjtöttünk pár relációtáblát a forgalmiból, megvártuk a vonattal érkező különítményt, aztán indulás! Első, bemelegítő jellegű megállónk az aranyparti szállodasor, majd pedig Szabadisóstó állomásnál az a rövid rész, ahol az út közvetlenül a Balaton partján halad. Itt készült parttal párhuzamosan is kép, majd a "vasúti átjárón áthaladó Ikarus Balatonnal a háttérben" című képbeállítást is megcsináltuk.

Innen a Balatonszabadi részét képező Siómarosra mentünk, ahol az ország legelső Kossuth-szobra mellett egy Turul-emlékmű, a szép református templom és a tipikus somogyi buszmegálló képzett kiváló hátteret buszunknak. Következő falunk Ádánd volt, ahol három helyen is megálltunk: a Kis-Koppány patak hídja a fél faluval, templomtoronnyal és tornácos parasztházzal a háttérben; Béla kedvéért a "jellegtelen buszforduló" Sabakon, na meg a másik buszforduló, ahol a Siómente TSZ faipari üzeme működött. Ez arról nevezetes, hogy itt gyártották Somogyra oly jellemző fa buszmegálló házikókat. Itt egy Credos együttállás is készült. Innen irány Nyimbe-nyomba, útközben még megállás a szántóföld szélénél, majd a fordulóban a "nyimi szpotterdomb" megmászása következett. A busz bepózolt, mögötte a sok napelemes tetejű házzal, védőnői tanácsadó, játszótér, minden ami kell ;)

Aztán elkezdtük felfedezni a siófoki helyi járatos vonalakat. Kezdetnek a Kiliti városrész két temploma - a katolikus templom előtt nem jár busz, de azért bekanyarodtunk elé. A református templom vasúti kerítéssel van körülvéve, és a volt parókia épülete is klassz háttér volt a megállóban álló busznak. A 2016-os átszervezések áldozata volt a 6-os járat Gondozási központ, illetve Kenyérgyár nevű két megállója. Ezekben is megálltunk, talán utolsó buszként, mielőtt a várópavilonokat elbontották volna. Persze az utcámban is meg kellett állni a lakótelepi házakkal a háttérben. Siófok nevezetessége a Sió üdítő, a gazdaság régebbi és újebb üzemei előtt is megálltunk. A régi irodaház előtti placcon hosszasan tolatgattuk a buszt, de rá nem bírtam jönni hogy milyen logika alapján :D Aztán meg a Balaton-felvidéki hegyekkel a háttérben akartunk fotózni, de az nem jött össze - egy Sió üdítős doboz viszont feldobta a helyszínt. A hangulatos Törekipuszta kis fordulója után pedig Tab felé vettük az irányt.

Tab felé első megállónk a Zamárdi-Baltonendrédi úton volt, itt is a túlparti hegyeket próbáltuk belevenni a képbe - inkább kevesebb, mint több sikerrel. Endrédre nem mentünk be, hanem az M7-es autópályával együtt épített összekötő úton indultunk tovább dél felé. Első megállónk a Star Warsból is ismert Jab(b)apuszta. Eredetileg csak idáig lehetett Tab felől jönni. Itt pár ház és egy romantikusan rozsdás buszmegálló van csak. Lullán a községháza és a takaros kis modern templomocska előtt álltunk meg. Nem lett volna ez látványos megállás, ha nem járt volna errefelé egy traktoros, aki éppen egy kisgyereket vitt el egy körre mezőgazdasági munkagépével. Természetesen megkértük, hogy pózoljon a busz mellett járművével, és ezt szívesen meg is tette nekünk. Torvaj zsákfalu, jellegzetes somogyi módra Y-ban kel fordulnia a busznak a 70-es évekből itt maradt Coop ABC és a kis harangláb előtt. Itt egy kutya is érdeklődve figyelte ténykedésünket. Innen berongyoltunk Tab buszállomására, ahol előre kinéztem, hogy van egy nyitva tartó pékség, de sajnos nem volt mégsem nyitva. Így csak a kocsmában hörpintettem fel egy pohár Kőbányait, meg az egykori Volán-telepen álló buszroncsokat fotózgattam.

Innen továbbindulva a régi tabi buszállomás helyénél táboroztunk le kicsit, majd a "kézműves helységnévtáblával" rendelkező Bótapusztát látogattuk meg hangulatos buszfordulója és tanyái miatt. Innen irány Somogymeggyes, ahol az erre közlekedő napi néhány Bz egyikét pont elértük, hangulatos együttállásos képeket készítve a kézzel tekerős sorompónál. A faluban még egy kéttornyú kistemplom és egy bezárt kocsma jelentett még látványosságot - no meg a megfordulás, mert túlmentünk a fordulásra kijelölt kereszteződésen. A kőröshegyi völgyhidat kétszeri fordulással tudtuk képbe cserkészni - na meg némi vitával, mert valaki "hidat busszal", míg más "buszt híddal" akart fotózni. Bálványos felé látványos út vezet, itt némi tanácstalanság után sikerült balatoni panorámás helyszínt találni. A faluba egy vagány szerpentin vezet le, itt lefelé és felfelé is többször fotóztuk a buszt. Mivel ránk sötétedett, így innen már megállás nélkül mentünk végállomásunk, Siófok felé, majd egy jó pizza társaságában zártuk le a napot.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Egy vasútmániás esete a töri szakkal

Siófok helyett egy ideje Vácon élek, és a töri szakot is már régen elvégeztem. De vasúti kalandjaim folytatódnak! Útra fel!

Friss topikok

• fizolt: @Albu: Daruvár tudtommal üzemel, Szirács tudtommal megvan, de nincs személyzet, nem kezelik. Sze... (2023.05.14. 12:45) Ismerkedés a horvát vasúttal
  • JasonX2: nevtelenutazo.blog.hu/2014/09/22/2014_08_31_20_eves_jubileumi_2_resz_a_kaosz_szive_helyett_a_107-e... (2018.03.30. 07:29) Kétnapos keleti elveszővágány-túra (Fedőnév: Ojjektum túra)
  • siófoki35: Állítólag a Fortepan és a Portraitpan emulzió nem különbözik, csak az antihalo réteg matt. (2014.07.27. 22:26) Négyzetesen a világ
  • delejezoe: Te lehetsz az egyetlen, aki egy gép ismertetőjénél kihagyja az objektív gyújtótávolságát. :) (2014.07.15. 21:18) SMENA-8M, a retró fényképező
  • nevetnijo: Szerintem is nagyon jó kezdeményezés. Ha csak tehetem elmegyek, és én is fotózgatok. (2013.04.30. 15:41) Budapest100