A legtükébb buszok

Meglátogattam Pécset, ahol a legtükébb buszok járnak. Ugyanis itt a helyi buszszolgáltatót Tüke Busznak hívják. Ez nekem, nem pécsinek elég érdekesen hangzott, de aztán utánanéztem: a "tüke" az a helyi nyelvjárásban tősgyökeres, lokálpatrióta pécsi lakost jelent.  A kifejezés még azokból az időkből ered, amikor minden valamire való pécsi polgárnak volt szőlőbirtoka a Mecsek oldalában.

Utamat a Budai állomásnál, más néven a Budai Vámnál kezdtem. Az utóbbi név beszédesebb, értelemszerűen itt hagyta el a várost a Buda felé vezető út, valamikor nagyon régen. Ma Tesco, buszállomás és lakótelep van itt. A buszállomáson régebbi és újabb buszok ácsorogtak, bevetésre várva.

IUE-657

KUY-842 és KUY-846

FLX-972

Ötletes dizájn

Innen egy szóló Mercedes Conectoval kimentem Újhegyre. Itt 10 percet áll a busz a visszaindulásra várva, nem értem, hogy miért. A Conecto-ban furcsa, hogy a kerékdobokon van ahol csak egy ülés van, mindkét oldalán csomó kihasználatlan térrel, lazán elfért volna dupla vagy másfeles ülés is...

KGR-253 Újhegyen

Visszafelé a 4Y-ról a Zsolnay-negyednél szálltam le, a negyedet megnéztem, majd egy régebbi fajta Conectoval (14-es vonal) mentem a Zsolnay szoborig. Ennek némileg jobb az üléselrendezése mint a sárga-kék szólóknak. (nem pont ezzel mentem, de nincs róla kép)

IIP-674 Főpályaudvaron

Itt a 37-es buszt vártam, de nem jött meg, helyette a 31-es buszra szálltam fel. Egy VDL jött, eléggé meglepett, hogy egy ennyire látványosan helyközi járatra való buszt helyi közlekedésben használnak. Amúgy kényelmes buszok, de nem tudom, hogy csúcsidőben mennyire van rajtuk tülekedés. A zöld szín amúgy jól áll nekik. Érdekes a vonalvezetése a 31-es vonalnak, tetszett. A végállomás klassz helyen van, a kis kápolnáig el is sétáltam.

MVS-542 Tettyén

Tettyei kápolna

 Visszafelé 33-as busszal mentem, egy Credo Citadell képében. Jók ezek a buszok, de azokat a nagy kerek matricákat leszedhetnék az ablakról, mert zavarják a kilátást :/

MMT-412

Majd a 44-essel mentem egy kört. Érdekesek ezek a kicsi VanHool buszok, de nem rosszak. A járat útvonala igazán klassz, a megállótáblák is nagyon tetszenek.

A Főpályaudvarra visszatérve egy újabb Citadellel a 4Y vonalon elmentem Uránvárosba, innen a 2-es vonalon közlekedő csuklós Citadellel mentem visszafelé a Petőfi utcáig (Magasház). A csuklós Citadellnek sokkal jobb az elrendezése, mint a szólónak, jóval több az alacsonypadlós ülőhely is.

Remélem a buszok színezése egy idő után egységesítve lesz ;)

Buszkiállítás Uránvárosban

A Magasháznál felszálltam a 37-esre Donátus felé, majd visszafelé a Zsolnay szobornál szálltam le, de erről kép sajnos nem készült.

Összességében tetszett a nap, sokféle busszal utazhattam, érdekes, változatos útvonalakon. Hajrá TükeBusz! ;)

A képek nagyobb méretben:

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://siofok35.blog.hu/api/trackback/id/tr587127213

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Egy vasútmániás esete a töri szakkal

Siófok helyett egy ideje Vácon élek, és a töri szakot is már régen elvégeztem. De vasúti kalandjaim folytatódnak! Útra fel!

Friss topikok

  • fizolt: @Albu: Daruvár tudtommal üzemel, Szirács tudtommal megvan, de nincs személyzet, nem kezelik. Sze... (2023.05.14. 12:45) Ismerkedés a horvát vasúttal
  • JasonX2: nevtelenutazo.blog.hu/2014/09/22/2014_08_31_20_eves_jubileumi_2_resz_a_kaosz_szive_helyett_a_107-e... (2018.03.30. 07:29) Kétnapos keleti elveszővágány-túra (Fedőnév: Ojjektum túra)
  • siófoki35: Állítólag a Fortepan és a Portraitpan emulzió nem különbözik, csak az antihalo réteg matt. (2014.07.27. 22:26) Négyzetesen a világ
  • delejezoe: Te lehetsz az egyetlen, aki egy gép ismertetőjénél kihagyja az objektív gyújtótávolságát. :) (2014.07.15. 21:18) SMENA-8M, a retró fényképező
  • nevetnijo: Szerintem is nagyon jó kezdeményezés. Ha csak tehetem elmegyek, és én is fotózgatok. (2013.04.30. 15:41) Budapest100

Linkblog

süti beállítások módosítása