Modelljeim - Személykocsik I.

Először is ezt a gyönyörű Einheitswagen-szerelvényt mutatnám be. A dolog úgy kezdődött, hogy két személykocsit vettem, darabonként 1000 forintért (ezek a sötétebb tetejűek), majd egyet ingyen kaptam. Ezután már muszáj volt egy poggyáskocsit is beszereznem. Ez dobozos, szinte gyári új példány, és a többihez képest drága volt: 2300 forint. Egyébként mind a négy kocsi Prefo (ez azonos a régebbi Schicht-tel) gyártmányú. A BR55-össel szépen néz ki, az más kérdés, hogy a mozdony épp esik darabjaira...

DSCF9938

DSCF9941

DSCF9943

DSCF9942

Következik a Pwg-kollekció: Ezeket eredetileg tehervonati vonatkísérő kocsinak gyártották, de személyvonati poggyászkocsiként is használatos volt a típus. Nekem kettő van belőle, az egyik elég viseltes, a másik meg átfestve, feliratok nélkül került hozzám. Nem tudom, mit kezdek velük, valószínűleg eladom őket, és az árukból veszek egy szebb állapotút. Persze ezek is PIKO gyártmányok.

DSCF9946

DSCF9947

Ez a kis kocsi nagy kedvenc: a pesti börzén vettem 2200 forintért, gyönyörű hibátlan állapotban, a kis bizgentyűk még zacskóban voltak mellé csomagolva. Igazi ékszerdoboz! Az eredetije a szászországi Windberg-vasúton szállított kirándulókat.

DSCF9955

Ez a két kocsi igazi "gördülő legenda": a régi PIKO legjellegzetesebb személykocsi-modelljéről van ugyanis szó. A legtöbb kezdőkészletben ilyen kocsik voltak évtizedeken keresztül. Persze volt egyszerűbb változata is, de ezek még a régi szériából valók: a kocsi oldalán kidomorodnak a feliratok, és így vannak lefestve. Külön érdekesség, hogy az ablaksorok mögött egy-egy valódi üveglap van, melyek kellőképp le is súlyozzák a kocsit, ellenben zörögnek. A rosszabb állapotú kocsi a terepasztallal került hozzám, kicsit feljavítottam, de nem tudom még, hogy mi lesz vele. A jobb állapotú kocsi két kocsironcsból lett összerakva, és összesen kb. 600 forintba került.

DSCF9950

DSCF9949

Végül, de nem utolsósorban a sok PIKO-s DR-es kocsi után két Roco DB kocsi: ezek az elsőnek beszerzett személykocsijaim, akkor még nem utáltam annyira a DB logót. Persze most már nem adom el őket, amúgy is szép darabok, de sajnos annyival részletesebb kidolgozásúak a Piko kocsiknál, hogy nem mutatnak jól együtt. Így csak önálló szerelvénykén fognak járni. A zöld egy sima másodosztály, a ordó pedig felesben első osztály és büfékocsi. Hogy mikor volt mellékvonalon büfékocsi? Hát, nem tudom. De jól néz ki.

DSCF9951

DSCF9954

A bejegyzés trackback címe:

https://siofok35.blog.hu/api/trackback/id/tr94777239

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Egy vasútmániás esete a töri szakkal

Siófok helyett egy ideje Vácon élek, és a töri szakot is már régen elvégeztem. De vasúti kalandjaim folytatódnak! Útra fel!

Friss topikok

  • fizolt: @Albu: Daruvár tudtommal üzemel, Szirács tudtommal megvan, de nincs személyzet, nem kezelik. Sze... (2023.05.14. 12:45) Ismerkedés a horvát vasúttal
  • JasonX2: nevtelenutazo.blog.hu/2014/09/22/2014_08_31_20_eves_jubileumi_2_resz_a_kaosz_szive_helyett_a_107-e... (2018.03.30. 07:29) Kétnapos keleti elveszővágány-túra (Fedőnév: Ojjektum túra)
  • siófoki35: Állítólag a Fortepan és a Portraitpan emulzió nem különbözik, csak az antihalo réteg matt. (2014.07.27. 22:26) Négyzetesen a világ
  • delejezoe: Te lehetsz az egyetlen, aki egy gép ismertetőjénél kihagyja az objektív gyújtótávolságát. :) (2014.07.15. 21:18) SMENA-8M, a retró fényképező
  • nevetnijo: Szerintem is nagyon jó kezdeményezés. Ha csak tehetem elmegyek, és én is fotózgatok. (2013.04.30. 15:41) Budapest100

Linkblog

süti beállítások módosítása