Modelljeim, II. rész: Nyitott teherkocsik

Modellgyűjteményem ismertetését a nyitott teherkocsikkal folytatom. Mivel terepasztalomon farönkszállítást tervezek, így még mindenképpen bővíteni kell az állományt.

Ezt a kocsit a Láng börzén találtam, elég tűrhető áron, nyilván nem hagytam ott, főleg, hogy NDK-s Piko. A kocsi eredetijét a DR üzemeltette, és része volt a KGST közös kocsiparkjának, az OPW-nek is. Hibátlan, dobozos.

DSCF9869

Ez ugyanolyan mint az előző, de MÁV-os. Még valamikor régen vettem, elég drágán. Egy kisebb fetéshibája van, doboza nincs.

Ezt a kocsit a Roco gyártotta, még 2004-ben kaptam talán születésnapomra. Elég egyszerű kivitel, de szépen fut. Majd megrakom rönkfával, attól jobben fog kinézni. Amúgy DB-s.

DSCF9886

Hogy mit kap az ember 500 forintért? Hát ezt. Kissé kopottas, de nem baj, az eredeti sem patika tisztaságú. Egy ütköző hiányzik, az pótolható. A kerekei elég ócskák voltak, de szerencsére találtam itthon jobbat hozzá. Piko ő is, ráadásul elég régi, még csavarral van rögzítve az alvázra a kasztni.

DSCF9889

A Börze fórumon hirdetett valaki két kis Piko teherkocsit együtt 500 forintért, alkatrésznek. Mikor átvettem, akkor derült ki, hogy nagyon régi darabok, talán még az 1950-es évekből. Mivel feliratok nincsenek rajtuk, talán egy kezdőkészlet darabjai lehettek. Jellegzetes a régifajta vonószem. Amúgy elég hiányosak: ennek a vagonnak egy, a másiknak az összes ütközője hiányzik. Terepasztalon futni nem fognak, a retro gyűjteményem részei lesznek.

DSCF9915

Ebből a kocsiból is kettő van, és ezek is kezdőkészlet darabjai voltak, csak épp későbbiek. A kis kék játékmozdonnyal együtt kerültek hozzám. Az egyiknek hiányzik egy ütközője, meg néhány sarokfellépő mindkettőről. Ezek is a retro gyűjtemény részei.

DSCF9918

A végére egy Maerklin pőrekocsi: Apukám hozta Németországból, ajándékba. Persze szigeteletlen kerekei voltak. Nagy nehezen szereztem bele szigetelt kerekeket, de azóta sem használom sokat a furcsa színe és az egyszerű, feliratok nélküli kivitele miatt. Egy THW feliratú kisbusz is tartozik hozzá.

DSCF9919

Folyt. köv.

A bejegyzés trackback címe:

https://siofok35.blog.hu/api/trackback/id/tr104717636

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Egy vasútmániás esete a töri szakkal

Siófok helyett egy ideje Vácon élek, és a töri szakot is már régen elvégeztem. De vasúti kalandjaim folytatódnak! Útra fel!

Friss topikok

  • fizolt: @Albu: Daruvár tudtommal üzemel, Szirács tudtommal megvan, de nincs személyzet, nem kezelik. Sze... (2023.05.14. 12:45) Ismerkedés a horvát vasúttal
  • JasonX2: nevtelenutazo.blog.hu/2014/09/22/2014_08_31_20_eves_jubileumi_2_resz_a_kaosz_szive_helyett_a_107-e... (2018.03.30. 07:29) Kétnapos keleti elveszővágány-túra (Fedőnév: Ojjektum túra)
  • siófoki35: Állítólag a Fortepan és a Portraitpan emulzió nem különbözik, csak az antihalo réteg matt. (2014.07.27. 22:26) Négyzetesen a világ
  • delejezoe: Te lehetsz az egyetlen, aki egy gép ismertetőjénél kihagyja az objektív gyújtótávolságát. :) (2014.07.15. 21:18) SMENA-8M, a retró fényképező
  • nevetnijo: Szerintem is nagyon jó kezdeményezés. Ha csak tehetem elmegyek, és én is fotózgatok. (2013.04.30. 15:41) Budapest100

Linkblog

süti beállítások módosítása