Nosztalgia villamos és MDmot
Debrecen, 2011.03.19.

 Ezen az amúgy munkanap, de nekünk dékáni szünet szombaton Debrecennek vettem az irányt. Ezen a környéken egy hetet is el tudnék tölteni, de most is csak egy nap adatott meg. A nap úgy indult, mint minden vonatozás: a klotildi állomáson, majd Desiro-val Újpestig, ahonnan egy nagy levegőt véve átmetróztam Kökibe, mert innen olcsóbb a jegy Debrecenig, mint a Nyugatitól. A környéken szépen épülget az új pláza, a sínek mellett egyelőre hatalmas rozsda-és koszhegyek, a felüljáró üvegei meg deszkával lettek pótolva. A pénztár az átépítés miatt jelenleg konténerben működik. Közben bejött a záhonyi sebes, mely csak négy kocsiból állt. Rendesen tele is volt, de Szolnok után enyhült a zsúfoltság. Útitársaim egész úton azt találgatták, hogy az a nagy vízfolt, amit éppen látnak, halastó-e avagy belvíz. Legtöbb esetben sajna belvíz volt. Lassacskán becsorgott a cívis városba a vonat. Első programom a helyi troli kipróbálása volt. Egy Solaris jött a 2A vonalon, ezzel kimentem a Kassai úti végállomásig, és vissza. A végállomáson készült pár fotó is. Amúgy a forduló közepén egy sírköves van :) Az itteni trolik sokkal szebb állapotban vannak, mint pesti társaik: sehol egy firka vagy karc. A világoskék dizájn viszont nem bejövős. Amúgy a troliállomány többsége Solaris, van még pár Ikarus 280-as, MAZ és ZIU -utóbbiakból az egyikben Ikarus 415-ösökbe való ülések vannak. Ezután a nosztalicska villamos felé vettem az irányt. A 260-as pályaszámú járgány sokáig külföldön volt egy múzeumban, majd miután az megszűnt, visszahozták Magyarországra, és a DKV szépen felújította.

Tükröződések

 Szerencsére csak ott cserélték az alkatrészeket bahol arra szükség volt, így nincs "régi-új" hangulata az embernek. Ez egy "igazi" öreg tuja. Rázkódik, mint a nyavalya és hirtelen indul-fékez. Ja meg a motorja is mélyen dübörög. Egy MAVITE-s csoporton kívül jópár helyi is felszállt a járgányra, némelyikük tétován, mert nem tudta mire vélni az öreg tuját. Célom volt még -hétköznep lévén- a Bengálaival való utazás, de sajnos délután nem volt kint ilyen kocsi. Így-minő rettenet :) - a nosztalicskával mentem még egy kört a klassz, de sajnos elárvult debreceni villamosvonalon. Igen, elárvult, mert régen volt több villamosvonal is a városban, többek között a jó nevű Nyulasra meg Pallagra. Miután az öreg tuja elhúzott a kocsiszínbe, a vasútállomás felé vettem az irányt, annak is a 11. vágányára-ott várakozott ugyanis indulásra a szintén elárvult utolsó MD szerelvény. 

Érkezés...

A jó öreg piros vonaton elég sokan voltak, főleg koliból hazatérő diákok. A fűtés a szokásos brutálerős, az ablakok be is párásodtak. No de nem is bámészkodni jöttem, hanem a vonat miatt. Lassan elindultunk, fölröfögött a motor, és usgyi a keleti határ felé. Úgy szeretem ezeket az öreg vonatokat a szürke műbőrüléseivel, fura megoldású ablakaikkal, csempés padlójú WC-ikkel, kerek ajtóüvegeikkel. A BTX ajtaján sem volt már EGÉRTÉR felirat, de az utastérből is hiányoztak a kecskemétes képek. Kár hogy végük van. Nagykerekiig szépen kiürült a szerelvény, csináltam pár képet, aztán indultunk is vissza. Lassan besötétedett, Sárándon már csak kitámasztott fényképezővel tudtam képet csinálni a bumfordi motorkocsiról. Debrecenbe érve elszaladtam ásványvízért az automatához, majd irány az IC... a kocsi ablakából még lőttem egy fotót, rajta valahol egy piros folttal-az utolsó MD-vel....

A bejegyzés trackback címe:

https://siofok35.blog.hu/api/trackback/id/tr502772124

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Egy vasútmániás esete a töri szakkal

Siófok helyett egy ideje Vácon élek, és a töri szakot is már régen elvégeztem. De vasúti kalandjaim folytatódnak! Útra fel!

Friss topikok

  • fizolt: @Albu: Daruvár tudtommal üzemel, Szirács tudtommal megvan, de nincs személyzet, nem kezelik. Sze... (2023.05.14. 12:45) Ismerkedés a horvát vasúttal
  • JasonX2: nevtelenutazo.blog.hu/2014/09/22/2014_08_31_20_eves_jubileumi_2_resz_a_kaosz_szive_helyett_a_107-e... (2018.03.30. 07:29) Kétnapos keleti elveszővágány-túra (Fedőnév: Ojjektum túra)
  • siófoki35: Állítólag a Fortepan és a Portraitpan emulzió nem különbözik, csak az antihalo réteg matt. (2014.07.27. 22:26) Négyzetesen a világ
  • delejezoe: Te lehetsz az egyetlen, aki egy gép ismertetőjénél kihagyja az objektív gyújtótávolságát. :) (2014.07.15. 21:18) SMENA-8M, a retró fényképező
  • nevetnijo: Szerintem is nagyon jó kezdeményezés. Ha csak tehetem elmegyek, és én is fotózgatok. (2013.04.30. 15:41) Budapest100

Linkblog

süti beállítások módosítása