Körösnagyharsány világvége

S6301490

2009. július. Hajnali kelés Szegeden. Villamossal mentem a nagyállomásra, hogy elérjem a 7:10-kor induló békéscsabai vonatot. Nagy meglepetésemre Csörgős volt a vonat, pedig akkor még Usgyi-egyeduralom volt. A vonalon nagyon feltűnő, hogy takaros, virágos, jó állapotú állomások vannak. Békéscsabán betermeltem egy hamburgert, majd felszálltam a vésztői bézé első osztályú plüssüléses huzatú mellékébe. Ennek kényelmét Kötegyánig élvezhettem a viszonylag érdekes vonalon, mert innen csak a motor ment tovább. Kötegyán állomás is szép, rendezett, ugyanúgy, mint a kissé távolabbi okányi. Vésztőre kis késéssel értünk, de a körösnagyharsányi bézé megvárt minket.

S6301444

Nem voltunk sokan a vonaton, úgy 3-4-en. Egy idős ember elég furcsa monológokat mondogatott nekem. Első állomásunk Kótpuszta volt, a talpfamentesített félig-elveszett mellékvágányával. Körösújfalu kopott, ajtó-ablak nélküli állomásához igen takaros falu tartozik. Döcögtünk az alföldi termékeny síkságon. Távolban hegyek körvonala sejlett fel. Közben elértünk Komádi Central Station állomásra is, amelynek két állomásépülete is van. Sőt sorompóőri szolgálat is.

Komádi

Sokat döcögtünk Körösszakálig, ahol az állomásépület egyik része bedeszkázott ablakokkal ásít, de a forgalmi iroda még üzemben van. Aztán elértünk a világ végére. Egyszer csak elfogyott alólunk a sín. Ezen a helyen valaha kitűztek egy táblát, amely Körösnagyharsányt hirdeti. Ennyi a végállomás. Ja meg két pad.

3

Infrastruktúra

2

Volt itt másfél órám. Elindultam felfedezni a falut. Nagyon takaros, rendezett helység. Van iskola, kocsma, bót, teleház, takaréxövetkezet, könyvtár "tv és dvd lejátszóval". Lassan visszatértem a végmegállóhelyre, és a visszaindulásig körbeegerésztem ezt az infrastrukturális gócpontot. Szemrevételeztem a hiányzó síncsavarokat és a szétkorhadt talpfákat. Lassan eljött a visszaindulás. Útitársul megint csak 1-2 ember, főleg pályamunkások akadtak. Ez az önfenntartó vasút: azért jár, hogy a vasutasok kijussanak a munkahelyükre. Lassan visszaértünk Vésztőre. Itt hamarosan indult vissza a zsákvasútra a Bzmot, nekem még volt időm a gyomai vonatig. Beszereztem egy mini kalácsot meg egy csomag pogácsát az útra. Nagyon takaros kis állomás a vésztői. Kisvártatva megérkezett a gyomai vonat két bézéje. Szeghalomig két hídon is áthaladtunk. Körösladány állomásán sokat vártunk az ellenvonatra.

Körösladány

Amúgy éppen felújították a forgalmi irodát. Dévaványa egy fura állomás: mindkét vonal ugyanazon az oldalán kapcsolódik. Persze valaha a másik végén is volt csatlakozó vonal, de ez megszűnt már rég. Azóta irányváltással mennek a vonatok. Gyoma állomást épp túrták(átépítették). IC késett egy órát, így a gyors előtt két perccel ment el. A gyorsban volt jó helyem, egy igazi bautzeni B-kocsiban utaztam Pestig.

A TELJES ALBUM EZEN A LINKEN ÉRHETŐ EL.

A bejegyzés trackback címe:

https://siofok35.blog.hu/api/trackback/id/tr22067512

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Egy vasútmániás esete a töri szakkal

Siófok helyett egy ideje Vácon élek, és a töri szakot is már régen elvégeztem. De vasúti kalandjaim folytatódnak! Útra fel!

Friss topikok

  • fizolt: @Albu: Daruvár tudtommal üzemel, Szirács tudtommal megvan, de nincs személyzet, nem kezelik. Sze... (2023.05.14. 12:45) Ismerkedés a horvát vasúttal
  • JasonX2: nevtelenutazo.blog.hu/2014/09/22/2014_08_31_20_eves_jubileumi_2_resz_a_kaosz_szive_helyett_a_107-e... (2018.03.30. 07:29) Kétnapos keleti elveszővágány-túra (Fedőnév: Ojjektum túra)
  • siófoki35: Állítólag a Fortepan és a Portraitpan emulzió nem különbözik, csak az antihalo réteg matt. (2014.07.27. 22:26) Négyzetesen a világ
  • delejezoe: Te lehetsz az egyetlen, aki egy gép ismertetőjénél kihagyja az objektív gyújtótávolságát. :) (2014.07.15. 21:18) SMENA-8M, a retró fényképező
  • nevetnijo: Szerintem is nagyon jó kezdeményezés. Ha csak tehetem elmegyek, és én is fotózgatok. (2013.04.30. 15:41) Budapest100

Linkblog

süti beállítások módosítása