Brnoban jártam

dscf8266.jpg

2019: új év, újabb kalandok! Még a menetrendet nézegetve szútram ki Brnót, mint a prágai vonalnak azon állomását, amit még meg lehet járni Vácról értelmesen egy nap alatt. Nem sok mindent tudtam erről a városról, amikor ezt kitaláltam, de mégis akadt már hamar jelentkező útitársnak.
Hajnal 5:50, Vác-Alsóváros. Első vonatommal csak egy megállót mentem, Vác állomásig, ahol felszálltam a Prágába tartó Metropolitan EC-re. Ekkor még sötét volt - csak Érsekújvár felé kezdett világosodni. Jókút (Kúty) után jöttek az izgalmak: hamarosan átértünk Csehországba, ahol eddig én még nem jártam! Elég lapos volt a táj, nem sok izgalmat rejtegetett. Átsuhantunk sok ismeretlen megállóhelyen, de mi csak Breclav állomáson álltunk meg. Kisvártatva megérkeztünk a morva fővárosba, Brnoba. Itt a főpályaudvart most éppen átépítik, ezért az áthaladó vonatok egy Rákosrendező-szerű, általában csak teherpályaudvarnak használt állomást (Dolni nadrazi = alsó pályaudvar) használnak. Itt, bár csak ideiglenes állomásról van szó, lifttel ellátott aluljárót és magasperont építettek! Az állomási épületeket is folyamatosan újítják fel, valószínű, hogy a vágányzár után is tervezik használni ezt az állomást. Némi lézengés után rájöttünk, hogy az "all tickets" feliratú vasúti pénztárban lehet városi jegyet venni. Kellemes meglepetés volt, hogy hétvégi napokon két ember utazhat egy napijeggyel. Innen egy csuklós busz vitt be minket a főpályaudvar környékére.

Mivel metró nincs, kiterjedt és sűrű villamoshálózat van. A járművek gerincét a Tatra K2 és T3 kocsik és azok mindenféle reinkarnációja (alacsonypadlós, új homlokfalas, satöbbi) alkotja. Ha vonalközi visszafogásra van szükség, akkor bevetik a Miskolcról is ismert kétirányú KT8-as kocsikat, alacsonypadlósított középrésszel. Van még kétféle újabb típusú kocsi is.
Elsőként, amíg fittek voltunk, megmásztuk a várat, majd kimentünk a 3-as villamossal a víztározóhoz. Itt hajóközlekedés is van, bár télen ezek nem járnak, ki voltak sólyázva a partra. Egy, már használaton kívüli hajó sörözőként működik. Visszaúton az 1-es "gyorsvillamost" választottuk, ami egy fura alacsonypadlósított K2 alapú jármű volt.

Kimentünk még a 10-es vonalra is, ami egy félig-meddig bezárt gyár környékére vezet. Hétvégén ez csak óránként jár, egy szem szóló T3-assal. A fordulóban akadálymentes peron, csak épp közel s távol semmi járda, amihez csatlakozhatna. A gyárnál hatalmas méretű, egykoron nagyobb forgalomról árulkodó esőbeálló van. Érdekes, hogy itt, ahol óránként egy tuja jár, van a megállókban "Futár-kijelző", míg más, forgalmas helyeken nincs.

A belvárost három irányban kerülik meg, illetve szelik át a villamosok, a két legnagyobb átszállóhely a Ceská, illetve a főpályaudvar előtti megálló. Itt hatalmas és áttekinthetetlen aluljárórendszer van. A pályaudvar előtti megállóból csak hatalmas föld alatti kerülővel lehet a pályaudvarra bejutni. Nem is csoda, hogy mindenki az úton mászkál "illegálisan". Miután kivillamosoztuk magunkat, a városközpont épületei, a székesegyház, és persze a kimaradhatatlan cseh sör következtek, majd irány vissza a kisállomásra!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://siofok35.blog.hu/api/trackback/id/tr8115333156

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Egy vasútmániás esete a töri szakkal

Siófok helyett egy ideje Vácon élek, és a töri szakot is már régen elvégeztem. De vasúti kalandjaim folytatódnak! Útra fel!

Friss topikok

Linkblog