Modelljeim, I. rész: Mozdonyok

 Mostanában újra elkezdtem vasútmodellezéssel foglalkozni. Az első fellángolás még 2004 körül volt, ekkor szereztem 5000 forintért egy romos terepasztalt, és igen jelentős külső segítséggel /:)/ belefogtam, hogy annak a vázára egy új, kétszintes pályát építsek. Az asztalhoz sok hasznosítható dolog tartozott, többek között egy trafó, kapcsolópultok, meg egy szatyornyi romos jármű. Az asztal szerkezetkészen áll, a terepépítést ... talán jövő nyáron kezdem el. Jelenleg a járművekkel foglalkozom. Na lássuk a mozdonyokat! 

Az első mozdonyom egy Roco BR80-as volt. Székesfehérváron vettem a pláza játékboltjában :) Playtime kivitel, de ez inkább a cserélhető pályaszámtáblán és a régi PIKO-t idéző lámpákon érződik, egyébként szép darab. Csöndesen fut, szép a lassúmenete is.

DSCF9893

A romos asztallal együtt két gőzös is érkezett hozzám Az egyik egy játszós PIKO BR 80. Amikor megkaptam, még működött, aztán kitörött az egyik tengely a helyéről. N. Antal szépen megcsinálta, azóta működik. Mivel BR80-asom van másik, szereztem egy rávaló szerkocsis kasztnit is, valamint felújítottam a gyűjteményemben lévő romos szerkocsit. Azóta így működik.SDC12349

DSCF9932

Harmadik gőzösöm szintén az asztallal került hozzám, üzemképtelen roncs állapotban. Mivel egy régi PIKO BR55-ről volt szó, amit már régen kinéztem magamnak a katalógusokból, megcsináltattam egy ügyes bácsival: ő megjavította a motorját, visszaragasztotta a mozdonysátrat (kicsit ferdén...), a törött kéményt egy gumicsővel pótolta. Szerkocsija rosszabb állapotban volt, helyette vettem egy másikat. Előéletéből kitűnik, hogy nem valami gyári új masina, hangja is kb. mint egy traktoré. Mostanában megint betegeskedik, az egyik fogaskereke is meg van repedve. Nincs is itthon, így újabb képet nem tudok róla mutatni. Valószínűleg alkatrészként végzi.

SDC12336

A dízeleket egy Fuggerth M41 képviseli, mégpedig hetvenes évekbeli festésben. Futása szép, csöndes, lassúmenete is jó, motorja bivalyerős. Kivitele a Fuggerthtől megszokott nem túl magas, de tűrhető minőség, de a házi pályára megfelel.

DSCF9925

Ezt a PIKO csudagépet egy rokonom adta nekem, amikor megtudta, hogy gyűjtöm a modellvasutakat. A motor gumiszíjjal hajtja a tengelyeket. A mozdony, khm... mondjuk úgy, hogy stilizált külsővel rendelkezik. Viszont gyerekeknek ideális: nem törik le róla a sok apróság, és a gumihajtás miatt nem kajálja be a motorja a szöszöket. Az öreg FZ1 trafó nagyobb fokozatánál már csillagközi sebességgel rója a köröket. Gyártottak hozzá kis színes teherkocsikat is többféle kivitelben. A képen egy ilyen billenőcsillét vontat.

DSCF9935

 

Villanymozdonyt nem terveztem, de végül kettő is lett: Ez a szép állapotú, régi PIKO E11-es szintén elfekvőben hevert egy ismerősömnél, aki a gyűjteményemet látva nekem adta. Az egyik motorja nem működött, megpróbáltam házilag szervizelni, de végül csak Csíkos mesTTer tudta működésre bírni az elég érdekesen átalakított masinát. Nagyon szép darab, menetirány szerint változó fehér/vörös fényekkel.

DSCF9931

Végül de nem utolsó sorban a kis E69: szintén a terepasztallal együtt került hozzám. Viseltes külseje elpusztíthatatlan belsőt takar: a rommá játszott kismozdony motorja és hajtása egy alapos tisztítás után úgy lőtte ki a masinát, mint a Szojuz hordozórakéta. Földön összerótt pályákra ideális, mert olyan lendülete van a motornak, hogy rövidebb árammentes szakaszokon lendületből átmegy. Hangja ennek is a jó öreg MTZ traktorokét idézi, de legalább megy :)

DSCF9863

A bejegyzés trackback címe:

https://siofok35.blog.hu/api/trackback/id/tr754101761

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Egy vasútmániás esete a töri szakkal

Siófok helyett egy ideje Vácon élek, és a töri szakot is már régen elvégeztem. De vasúti kalandjaim folytatódnak! Útra fel!

Friss topikok

  • fizolt: @Albu: Daruvár tudtommal üzemel, Szirács tudtommal megvan, de nincs személyzet, nem kezelik. Sze... (2023.05.14. 12:45) Ismerkedés a horvát vasúttal
  • JasonX2: nevtelenutazo.blog.hu/2014/09/22/2014_08_31_20_eves_jubileumi_2_resz_a_kaosz_szive_helyett_a_107-e... (2018.03.30. 07:29) Kétnapos keleti elveszővágány-túra (Fedőnév: Ojjektum túra)
  • siófoki35: Állítólag a Fortepan és a Portraitpan emulzió nem különbözik, csak az antihalo réteg matt. (2014.07.27. 22:26) Négyzetesen a világ
  • delejezoe: Te lehetsz az egyetlen, aki egy gép ismertetőjénél kihagyja az objektív gyújtótávolságát. :) (2014.07.15. 21:18) SMENA-8M, a retró fényképező
  • nevetnijo: Szerintem is nagyon jó kezdeményezés. Ha csak tehetem elmegyek, és én is fotózgatok. (2013.04.30. 15:41) Budapest100

Linkblog

süti beállítások módosítása