HTML

Egy vasútmániás esete a töri szakkal

Vasútmániás vagyok, Siófokon élek. Sokat vonatozom, járom az országot. Ezekről és életem egyéb mozzanatairól is olvashattok itt.

Friss topikok

  • JasonX2: nevtelenutazo.blog.hu/2014/09/22/2014_08_31_20_eves_jubileumi_2_resz_a_kaosz_szive_helyett_a_107-e... (2018.03.30. 07:29) Kétnapos keleti elveszővágány-túra (Fedőnév: Ojjektum túra)
  • siófoki35: Állítólag a Fortepan és a Portraitpan emulzió nem különbözik, csak az antihalo réteg matt. (2014.07.27. 22:26) Négyzetesen a világ
  • delejezoe: Te lehetsz az egyetlen, aki egy gép ismertetőjénél kihagyja az objektív gyújtótávolságát. :) (2014.07.15. 21:18) SMENA-8M, dm 200-as filmmel, dm/cewe laborban
  • nevetnijo: Szerintem is nagyon jó kezdeményezés. Ha csak tehetem elmegyek, és én is fotózgatok. (2013.04.30. 15:41) Budapest100
  • Polgár István: Régi vasút modelleket keresek. Elég szép gyűjteményem van már H0-ból. Szeretnék megszerezni egy sz... (2013.03.09. 16:09) A szerény utód

Linkblog

2011.03.07. 18:24 siófoki35

Minivolánok

Ezúttal az ország két legkisebb Volán társaságát vettem célba. A reggel 7:44-es vonattal mentem be Pestre Klotildligetről. A Pestig tartó szakaszt nem egyedül tettem meg, mert egy évfolyamtársammal találkoztam az állomáson, aki épp virágkötő tanfolyamra tartott. A vonat 2 Desiro-ból állt, és meglepően tele volt. A Nyugatiból trolival mentem át a Keletibe. Itt jegyváltás után találkoztam Istivel, az útitársammal. Innen szóló Flirttel mentünk Hatvanba, mely rendesen tele volt, de már Pécelen egy csomóan leszálltak. Gödöllőn halad az állomásépület felújítása. Hatvanba érve megcsodáltuk a gigantomániás szocreál állomásépületet, majd a buszállomásra siettünk a kerekharaszti járatra. Egy Ikarus 263-as vitte a járatot. Ez igazából egy olyan helyi járat ami átmegy a szomszéd faluba. Persze az a szomszéd falu sokáig Hatvan része volt. Visszaérve megtekintettük a vadi új buszpályaudvart, amit sikerült a két városrész közti üres területre telepíteni, de még csak nem is a vasútállomás mellé. Továbbá a régi 4-5 kocsiállásos végállomás helyett az új egyszerre 20 buszt képes ellátni-az már más kérdés, hogy amikor ott voltunk, egyidőben max. 2 busz volt bent. De tény ami tény, szép lett az új létesítmény. 

Hatvan-Gyöngyös közt utaztam vele

Innen egy kissé koszos ülésű Ikarus C56-tal átbuszoztunk Gyöngyösre. Nem volt valami ingergazdag út. Közben hadd ejtsek pár szót a szóban forgó Volánokról: A Hatvani Volán az ország legkisebb Volánja, mindössze 13 településnyi területe van. Helyi járatokat Hatvanban és Apcon üzemeltet. Buszait jórészt más Volánoktól, használtan szerzi be. A Mátra Volán némileg nagyobb területű és járműállománya is negyobb és korszesűbb a Hatvani Volánnál. A buszok nem túl szép világoszöld színezésükkel tűnnek ki a mezőnyből. Helyi járatokat Gyöngyösön üzemeltet, ezek közül a 2-es számút próbáltuk ki, melyen egy rendkívül leharcolt Ikaris 415-ös közlekedett. Érdekes, hogy nincs elsőajtós felszállási rend. Jegyet elővételbe is lehet venni, ezek kezelésére 3 lyukasztó is rendelkezésre áll. A jegy nélkül felszállók a sofőrtől vehetnek jegyet, melyet az egy elég sufnituning-kinézetű "BUSYS" jegynyomtatóval készít el. Jó kanyargós amúgy a 2-es járat és elég rossz utakon is jár. A buszállomásra visszatérve átsétáltunk a vasútállomásra, hahol megvettük betevő kéregjegyeinket, majd felszálltunk a kétkocsis mini ingára. Ezzel Vámosgyörkig mentünk, ahol a szolnoki "jász" vonat Bz-jére szálltunk át. Ez olyan igazi uncsi alföldi vicinális :) szép takaros állomásokkal. Szolnokon gyors jegyváltás, majd átszállás  ceglédi személyre. Cegléden elváltam Istitől, és egyedül folytattam utam a pesti ingán, majd az esztergomi Desiro-n.

 

Szólj hozzá!

Címkék: busz kirándulás vonatozás


A bejegyzés trackback címe:

https://siofok35.blog.hu/api/trackback/id/tr622719234

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.